Jamais trop Parisienne...

Imorgon far jag till Paris för att agera mamma under några dagar. Som de flesta av er redan vet, bodde min pojkvän och jag i Paris under drygt åtta månader efter studenten. Där jobbade jag lite hos en svensk-fransk familj som inte ville att barnen skulle glömma bort svenska språket. Tre gånger i veckan åkte jag hem till dem och lekte och pratade med och passade barnen.
För ett tag sedan hörde mamman i familjen av sig och undrade om jag kunde komma till Paris och passa dem under några dagar eftersom hon skulle jobba i Schweiz. Så imorgon far jag.
Jag har gjort i ordning ett superdetaljerat schema där det står vad jag ska göra, nästan timme för timme! Är ändå rädd att jag ska missa något - det är ju trots allt tre livs levande personer jag ska ta hand om! Men det går nog bra hoppas jag. Mamman har försett mig med jättemycket information vilket jag är grymt tacksam för och dessutom kan jag ju alltid fråga pappan vad som gäller om något är oklart.
Det ska bli väldigt roligt att se dem igen, mina tre små Parisbarn.
(Och dessutom tänker jag minsann köpa den här på taxfreen, en spraylotion med samma doft som min bästaparfym.)


Kommentarer
Postat av: julia.

Roligt, roligt, roligt!!!!!

2011-06-11 @ 22:45:27
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad roligt! :)

2011-06-13 @ 22:22:19
URL: http://stockholmsflickans.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad roligt, du får ha det bäst i Paris! ;)

2011-06-15 @ 11:04:24
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0