Vad jag tycker om

Parfymer.

Jag bara älskar allting med dem: Det exklusiva, de fantastiska små flaskorna, reklamerna, doftera. Alltihop!
Pale. Blekt är fint. Blek hud, bleka ögonbryn, bleka färger.






Nya böcker.

Doften. Känslan av att de är helt, helt nya.
Listor och planering. Prydligt skrivna med svart bläck. Jag bara älskar det!
Allt konceptuellt.
Det här är bland det absolut bästa jag vet: När man gör någonting med ett tema i tankarna. Som Volvo Ocean Race-bilen med reptampar istället för handtag eller Wildfox lookbook i form av en tonårsbok. Eller de ljuvliga små galgarna att hänga i öronen (de är förhoppningsvis på väg hem till mig just nu förresten).
Pink Grapefruit.

Ordet. Smaken. Färgen. Doften (So Pink ifrån GAP är en blodgrapeshöjdare, liksom Chance Eau Tendre ifrån Chanel).
Blanka magasin.

Glädjen när en ny tidning dimper ned på hallmattan. Åh.
Lite för dyra plagg.

Jag älskar att köpa plagg som egentligen är lite för dyra. Så där att jag har råd att köpa dem men i sådana fall verkligen, verkligen måste älska
dem. Hela livet. Minst.

Mad Men.

Min absoluta favoritserie. Så många historier på en och samma gång - det är omöjligt att tröttna! Och Don Draper är den snyggaste mannen i
världshistorien.
Hotell.

Det finns inget bättre! Renbäddat, nystädat, fluffiga täcken, schampo i miniatyrförpackningar, personal i uniformer, frukostbuffé,
heltäckningsmattor, pool om man har tur, ett gym längst bort i någon korridor och TV-tittande i sängen.

Kommentarer
Postat av: julia.

åh! du är så söt erica! jo, svart och vitt är min grej tror jag, speciellt svart. (fastän det väl egentligen inte är en färg). fast jag tycker om färg, bara inte på mig;)



haha! martina visade målningar ur sin förra kurs för mig i höstas och jag tyckte att alla var ganska fula (pastellig olja, not my thing), tills hon kom till white on white. hehe! och jag bara: DEN VAR SNYGG!



här är den, verkligen white on white så att säga:



http://www.google.se/imgres?q=white+on+white&um=1&hl=sv&sa=N&tbm=isch&tbnid=u3psWJIfWKkclM:&imgrefurl=http://nonicoclolasos.wordpress.com/2008/06/page/2/&docid=9gbl0V0yGUNWpM&w=442&h=450&ei=nJ1DTvMvi8WzBsfivK8H&zoom=1&iact=rc&page=1&tbnh=144&tbnw=141&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=96&ty=52&biw=1600&bih=757

2011-08-11 @ 11:20:23
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0