Existentiell kris: Tankar om tyg

Idag har det här med produktutveckling och civilingenjörsexamen inte känts roligt alls. Inte ett dugg. Börjar fundera på om det kanske trots allt är värt att leva hyfsat fattigt resten av livet om jag i gengäld får vistas i den miljö som jag (typ) lever för. Jag vet att det nästan är helt omöjligt att lyckas slå igenom med ett eget märke. Men jag behöver inte ha ett eget märke. Det finns tusen andra jobb som jag också skulle älska! Så länge de är inom modebranschen... Typ vad som helst. Så länge det är inom modebranschen.
Jag är ju faktiskt bitter - redan nu ja, vid 21 års ålder - över att ha gett upp min dröm (fast att försöka uppfylla sina drömmar är egentligen ett
tecken på att man tror för mycket om sig själv. Enligt min mening). Och jag blir bedrövad och avundsjuk när andra faktiskt törs satsa på något
de vill. Det handlar inte om att jag vill bli berömd eller bada runt i drivor med pengar. Eller att jag skulle se det som ett misslyckande om jag
inte kunde gå runt på ett eget företag. Det handlar om att jag älskar älskar älskar plagg, silhuetter och koncept. Jag vill vara med! På något sätt.
Inte bara som konsument.
Update: Efter otaliga timmar bland de stora modehusens kläder i London har jag insett att det nog får bli civilingenjör trots allt. Jag vill ha råd
med de där kläderna någon dag... (Fy vad hemsk jag är)

Kommentarer
Postat av: julia.

åh, men erica prova! ge inte upp så lätt och din utbildning som du har nu tillsammans med något annat kanske är det bästa som finns:) jag tror att det är bra att veta så mycket som möjligt om saker, och det kommer du verkligen att göra! eller, ta ett sabbatsår och läs något annat, kolla här tillexempel: http://www.ied.edu/

2011-08-20 @ 09:56:13
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha men du behöver ju inte sluta din utbildning. Däremot tycker jag du ska ställa upp i Fresh Fish och andra tävlingar och testa dina designkunskaper, se vad andra tycker ^^ Och därefter kan du bestämma dig ;)

2011-08-20 @ 14:01:24
URL: http://myskullookslikeyours.blogspot.com/
Postat av: emma

hellre att satsa och förlora än att aldrig testa och ångra sig hela livet och undra hur det kunde gått. GO FOR IT!

2011-08-21 @ 21:53:55
URL: http://timglas.spotlife.se
Postat av: Sara

Förstår dig. Har själv drömt om att bli modedesigner (modejournalist, stylist, en nervig himla modeassistent eller något) under sju års tid nu och när jag tänker på att det bara är ett år kvar i gymnasiet för min del knyter det sig i magen. Har en pappa som alltid drar det klyschiga ordspråket "sikta mot stjärnorna så når du åtminstone till molnen" men det är ju faktiskt sant!

2011-08-21 @ 22:07:50
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/
Postat av: Anonym läsare

Gör det du drömmer om. Du har bara det här livet (förmodligen).

2011-08-23 @ 17:03:08
Postat av: Mimmi

Följ hjärtat, inte hjärnan (klyschigt men sant!). Livet blir så mycket roligare då:). Sen som sagt, så lever du bara en gång. Tänk inte för mycket utan gör det du tycker är kul och som du mår bra av, annars kommer du ångra dig, det kan jag lova dig.

Saknar dig!!! Pussss

2011-08-29 @ 20:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0