Paris, stilbyte och shopping

Jag är hemma från Paris nu, sedan i fredags eftermiddag. Det var väldigt bra där borta. Mycket arbete, att ta hand om tre barn är verkligen ett heltidsjobb! Det känns så i hela kroppen i alla fall. Och ändå fick jag faktiskt shoppat en del! För ungefär samma summa som lönen min. Men jag kom hem med några vrålsnygga plagg så jag tycker att jag gjorde rätt i att spendera.
Jag har bytt stil dessutom. Mest i huvudet än så länge, garderoben min är fortfarande lite på efterkälken. En gubbe blev förbryllad över hur gammal jag var med tanke på att jag klädde mig så barnsligt och undrade om det var "något lolitaaktigt" jag höll på med. Och det fick hela min stil att kännas väldigt, väldigt fel. Så nu får det bli någonting annat. Och Paris var ett väldigt bra ställe att starta om på nytt.
Ni ska få se plaggen på riktigt någon dag men jag vill visa er direkt, nu på momangen så jag tjuvstartar lite.
Underbaraste höstkappan med blanka guldspännen ifrån Maje. Älskar detaljen i ryggen. Och den är ännu finare i verkligheten, très, très chic. Dags att börja bara spara ihop till en sådan här för den och kappan skulle bli så otroligt fina tillsammans.
Snyggbyxor som sitter perfekt ifrån The Kooples som är en smart, lite konceptuell butik där tanken väl egenligen
är att hippa par ska köpa alla sina kläder. De har både herr- och damplagg i någon slags ung business/lätt rockig
stil och all reklam de gör består utav foton och filmer med supersnygga par.

Sedan köpte jag även ett blivande favoritplagg på COS. Och det bästa av allt var att kassörskan sade att jag såg
ut som Kirsten Dunst. Hur fint!!!?!!!!
Och så det där spraylotionet då. Åh, Chanel Chance Eau Tendre är verkligen världens godaste doft. Skulle väl
bara vara doften av en solvarm tinning som är snäppet godare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0